דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול של מעבר משרדים 

מאת    [ 01/06/2011 ]

מילים במאמר: 488   [ נצפה 4047 פעמים ]

כאשר חברה בסדר גודל בינוני או גדול צריכה להעתיק את משרדיה, מדובר בפרויקט לוגיסטי מורכב, מסובך, רגיש ומאוד משמעותי בחיי הארגון. בל נשכח כי לא מדובר במעבר של עובדים בלבד משולחן אחד למשנהו, אלא העתקה של כל המחלקות על ציודן הרלוונטי, כולל רשתות תקשורת ומיחשוב, ניירת רגישה ולעיתים ציוד מקצועי.

מטבע הדברים, כל השבתה של ארגון מעבודה, ולו לשעה אחת, פירושה אובדן הכנסות משמעותי ואף פגיעה במוניטין אל מול לקוחות החברה. תהליך מורכב כזה עלול לטמון בחובו גם תקלות בלתי צפויות שיגרמו לנזקים עצומים. על כן, פרויקט זה מחייב תכנון מוקדם מדוקדק לפרטי פרטים, חשיבה יצירתית וכמובן ידע וניסיון.

ניהול מקצועי של המעבר

לאור האמור לעיל, הרי שבשנים האחרונות יותר ויותר מוסדות נעזרים בשירותים מקצועיים חיצוניים של ניהול מעבר משרד. בארץ פועלות מספר חברות כאלה, שתפקידן לדאוג לכל פרט ופרט במעבר החברה, משלב מציאת המשרד החדש, דרך בחירת חברת הובלות ועד התאקלמות העובדים במעונם החדש. ניהול נכון ומסודר יכול להקטין את ההוצאות הכרוכות במעבר ולמזער נזקים, ועל כן בסופו של דבר מאוד משתלם לארגון.

מילות המפתח במעבר משרד הן: מינימום השבתה. על כן, שאיפתם האופטימאלית של יועצי ניהול מעבר היא לערוך את כל האופרציה הכרוכה בו ביום חמישי אחר הצהריים, ולסיימו במהלך סוף השבוע. כך, ביום ראשון בבוקר יוכלו העובדים לגשת לשולחנם במשרד החדש ולהמשיך בעבודה השוטפת.

שלבים בעבודת יועץ מעבר משרדים


    • פגישת הכרות: מנהל המעבר לומד את החברה, את צרכיה, את משרדיה ואת כל הציוד שאמור לעבור. משם כמובן הוא עובר ליעד המעבר, ולומד להכיר את השטח היטב, על כל התשתיות הקיימות, דרכי הגישה וכו'. במקרים מסוימים, היועץ הוא זה שגם יעזור למצוא את המשרד החדש, בהתאם לצרכי החברה, והוא זה שאף ידאג להזמנת חברת הובלות וכל אנשי המקצוע הדרושים למעבר
    • יעוץ לגבי אריזת הציוד: עוד בטרם אורזים, יש להחליט איזה ציוד לא משתלם להעביר, ולכן ייזרק או יימסר. בשלב האריזה, יש להפריד בין החפצים של כל עובד ועובד ולסמנם בבירור. ציוד שביר או רגיש ייארז כמובן בעטיפות מיוחדות. יש להקפיד שכל מכשיר חשמלי, כגון מחשב למשל, ייארז בצמוד לכבלים השייכים לו, ועם המסך הרלוונטי
    • תכנון מראש של מה עובר לאן: אילו חדרים מתאימים לאילו מחלקות, מיקום פיזי נכון של כל אגף בחברה. חשוב גם לוודא שציוד מכני המתוכנן לעבור, יתאים פיזית לחלל אליו הוא מיועד (הדבר יחסוך שבירת קירות או עקירת דלתות ביום המעבר).
    • שיחות עם העובדים: הנחייתם לגבי תפקידם האישי ביום המעבר, והפגת חששותיהם מהשינוי הצפוי
    • ביום המעבר: פיקוח שהכל 'דופק' כמו שצריך, שכל אנשי המקצוע יגיעו בזמן (טכנאי מחשבים, אנשי בזק, רשתות תקשורת, פקסים...). ושכל תכולת הארגזים תנחת במקומה הנכון
    • לאחר המעבר: ליווי צמוד בתקופה הראשונית של ההסתגלות למקום החדש ניהול מוצלח שווה מעבר חלק חברה מקצועית המעסיקה יועצי מעבר משרד מנוסים, יכולה לעשות את ההבדל בין קטסטרופה כלכלית לשגשוג ופריחה. אין חכם כבעל ניסיון, ומי כמו המנוסה והמומחה יידע לחשוב על הפרטים הגדולים והקטנים שאף עובד בחברה לא חשב עליהם: בבחינת 'אורח לרגע רואה כל פגע'. לכן, ניהול מעבר מוצלח, חוסך המון כאב ראש להנהלת החברה, מוריד לחצים מהעובדים ושווה בהחלט את ההשקעה הכרוכה בכך.

בלוג מובילים ומציאת מחירון הובלות באינטרנט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב